
donderdag 5 juli 2007
are you bear aware?
brace for impact
De gondels van de sky ride zijn van Zwitserse makelij. Dat wekt vertrouwen. Net als Ryan, de chauffeur (of zou het een piloot heten bij zo'n ding?), die nauwelijks ouder dan 16 kan zijn, maar bij elke paal vakkundig waarschuwt voor de impact. Het ding schommelt dan vervaarlijk heen en weer, en dat is normaal.

I'm a lumberjack and I'm okay
Boven op de berg is een lumberjack show. Drie keer per dag voeren houthakkers een parade van kunstjes met bijlen, zagen en boomstammen op. Het is spectaculair gesmijt met gereedschap en grappige zogenaamde rivaliteit van twee in ruitjeshemden geklede acteurs. En, dat moet gezegd worden, ze verstaan hun vak. Waarom zou je anders meer dan een half uur geboeid kijken naar... houthakkers?





shift gears
Zeker in een stad met heuvels is een automaat reuzehandig. Je slaat nooit af. Je hoeft nooit je hellingproef te herhalen. Je kunt éénhandig rijden met altijd de andere hand vrij voor je C-Slurpee (een kruising tussen een milkshake en een cappuccino ofzo, ik heb het niet uit de eerste hand want yák, wie wil dát proberen).
Ongecontroleerd grijp je toch vaak naar de versnellingspook. Handen zijn kennelijk meer ingesteld op gewoonten dan voeten. Ik trap nooit op een imaginair pedaal maar die handbeweging is er niet zo makkelijk uit te rammen.
Je moet er niet aan denken hoe onhandig het omgekeerde is: altijd automaat rijden en dan ineens handgeschakeld.
Ongecontroleerd grijp je toch vaak naar de versnellingspook. Handen zijn kennelijk meer ingesteld op gewoonten dan voeten. Ik trap nooit op een imaginair pedaal maar die handbeweging is er niet zo makkelijk uit te rammen.
Je moet er niet aan denken hoe onhandig het omgekeerde is: altijd automaat rijden en dan ineens handgeschakeld.
Abonneren op:
Posts (Atom)