donderdag 26 juli 2007

claritin: not

Ik had nog opgezocht wat de merknaam van mijn gebruikelijke hooikoortsmedicijn in Canada zou zijn bij de OTC drugstore. Natuurlijk was het moeiteloos te vinden. Je kunt hier oneindig veel meer medicijnen gewoon zelf bij de supermarkt uit het schap trekken (en ook nog vaak 24/7) dan in Nederland. Maar wat blijkt: kennelijk hebben ze hier zo'n andere vegetatie... dat ik daar helemaal niet op reageer. Geen jeukende ogen, geen gesnotter, geen niesbuien. Nergens last van? Óf het seizoen is over, of ze hebben hier gewoon een compleet ander pollenspectrum. Dat laatste zal wel het geval zijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Irene!
Dit is een vrij normaal verschijnsel. Canadese pollen zijn anders dan Hollandse. Tot nu toe hebben wij precies dezelfde ervaring gehad. :-)

Je blog is heerlijk om te lezen en kijken trouwens!

Simone Sarphatie zei

Halloooo,
Ik heb ook nooit last van hooikoorts als ik op reis ben!
Schrijf door en een mooi vervolg van jullie reis toegewenst!